Dus jij wil met jouw Rotterdamse bedrijf een maatschappelijke bijdrage leveren?
Dat is makkelijker dan je denkt, en wij gaan jou daarbij helpen. Of je het nu puur doet uit zakelijk belang of omdat je morele kompas dat aangeeft. Hoe dan ook, met jouw bijdrage aan het oplossen van een maatschappelijke kwestie is jouw bedrijf toekomstbestendig. Wij zien om ons heen verschillende drijfveren bij bedrijven zoals:
- Je klanten stellen eisen op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid.
- Je concurrentie begint toe te nemen en je verliest marktaandeel.
- Je loopt subsidies, steun van de overheid en aanbestedingen mis.
- Sociaal ondernemen draagt bij aan jouw positieve reputatie.
- Je kunt (een deel) van het tekort aan personeel oplossen door het aanboren van onbenut arbeidspotentieel.
- Jouw medewerkers blijven langer werken bij je werken als ze trots op het bedrijf zijn.
Maar hoe weet je wat er mogelijk is? En hoe kom je erachter welke acties je moet nemen en welke initiatieven goed aansluiten op jouw bedrijf?