Vergroot je zichtbaarheid
Hoe maak je jouw onderneming zichtbaar?
Als ondernemer wil je dat jouw bedrijf een succes wordt en je zoveel mogelijk mensen kunt helpen met jouw product of dienst. Om zichtbaar te worden bij je klanten zul je moeten werken aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Denk hierbij aan online en offline zichtbaarheid. We geven je hier een aantal tips.
Online zichtbaarheid vergroten
- Jouw website is je digitale visitekaartje. Je kunt potentiële klanten verwijzen naar je website en hen op die manier meenemen in het verhaal achter jouw product of dienst. Ook als je geen webshop hebt, loont het om een website te hebben waar je mensen naartoe kunt verwijzen.
- Maak gebruik van ‘Google Mijn bedrijf’. Door jouw bedrijf te registreren in Google komt de meest actuele informatie direct naar boven wanneer iemand gebruik maakt van de zoekmachine.
- Zet social media in. Begin eerst met één kanaal waar jouw doelgroep het meest actief is, zoals LinkedIn voor professionals of Instagram voor millennials.
- Deel jouw expertise in blogartikelen via je website. Wanneer jouw doelgroep zoekt naar specifieke onderwerpen, komen zij op jouw blog terecht.
- Een nieuwsbrief kan heel waardevol zijn, mits je ook écht relevante en interessante informatie deelt. Gebruik het woord nieuwsbrief liever niet, maar geef er een persoonlijke draai aan.
Offline zichtbaarheid vergroten
- Netwerken. Bezoek evenementen van netwerken in jouw regio of branche zodat je nieuwe mensen kunt ontmoeten en inspiratie kunt opdoen.
- Zorg voor uniek, onderscheidend (en betaalbaar) promotiemateriaal dat past bij jouw bedrijf. Hierdoor blijf je on top of mind en zullen potentiële klanten je niet snel vergeten.
- Bundel de krachten en ga op zoek naar andere ondernemers waarmee je zou willen samenwerken. Op die manier kun je gebruikmaken van elkaars netwerk en elkaar verder helpen.
- Organiseer een gratis workshop of event waarin je mensen kennis laat maken met jouw bedrijf, product of dienst.
Met deze tips kun je een start maken met het vergroten van de zichtbaarheid van jouw bedrijf. Wil je direct aan de slag met een communicatieplan voor social media? Lees dan dit artikel in de kennisbank.