Landelijke campagne voor sociaal ondernemers
Wat doet Voor Goed?
Rotterdam is populair en floreert, maar is ook een stad met veel armoede en hardnekkige werkloosheid. Wij zijn ervan overtuigd dat meer sociaal ondernemerschap hier een antwoord op is. Daarom werken we aan projecten die het sociaal ondernemen in onze stad verder aanjagen.
Gepubliceerd op 24 november 2019
Landelijke campagne voor sociaal ondernemen
The impact days viert het sociaal ondernemen in Nederland. Het 3 daagse evenement maakt professionals en consumenten bewust van de positieve waarde die sociaal ondernemers creëren. Er gebeurt veel goeds maar dat is niet bij iedereen bekend. Met inspireerde activiteiten door heel het land wordt sociaal ondernemen in de ‘spotlight’ gezet en zichtbaar gemaakt.
Be Social, Buy Social
21, 22 en 23 november stonden dit jaar in het teken van ‘Be Social, Buy Social’. Het thema maakt zowel professionals als consumenten bewust hoe ze met hun eigen uitgaven positieve impact kunnen maken op de maatschappij en op de planeet. Met verschillende activiteiten en campagne uitingen werd dit thema geactiveerd. Zo konden sociaal ondernemers hun product pitchen aan bedrijven en overheden tijdens het Buy Social evenement. De landelijke campagne had op social media een bereik van 120.000 weergaven en de campagne site trok wel 24.000 unieke bezoekers.
Ook in Rotterdam gooiden sociaal ondernemers hun deuren open. Speciaal voor the Impact Days ontwikkelde Voor Goed een programma in samenwerking met een aantal belangrijke partners. Zo stond het het Venture Cafe op de donderdag helemaal in het teken van sociaal ondernemers, organiseerde Bluecity weer een thema avond ‘Dus wat gaan wij doen met groen?!’. Evenementenbureau Around010 ontwikkelde drie tours waar je kennis kan maken met verschillende sociaal ondernemers en de consument kon ook zelf op pad via de Social Shoppingroute.
De afgelopen editie is er voor het eerst veel gebruik gemaakt van lokale media. Zo werd het WoW scherm bij Rotterdam Centraal ingezet en werkten we samen met lokale influencers en partners. In samenwerking met Grafisch Lyceum Rotterdam leerden ook studenten over sociaal ondernemen. Zij ontwikkelden content, vlogs, video’s en foto’s voor zo veel mogelijk bereik. Dankzij deze samenwerkingen haalden we een bereik van 60.000 weergaven en een engagement van 12,5%. Om een impressie te krijgen van deze uitingen kan je de kanalen bekijken van the Impact Days Rotterdam op Instagram, Facebook en LinkedIn.
Impact Days 2020
Na een mooie editie waarbij Voor Goed de Rotterdamse campagne mocht coördineren zijn we alweer bezig met het aankomende jaar. Op 19, 20 en 21 november 2020 vieren we het sociaal ondernemen tijdens de 3e editie van the Impact Days. Meer weten? Bekijk dan het online platform of neem contact op met Voor Goed!