Actualiteiten
Met liveblogs, nieuwtjes, aankondigingen van evenementen, publicaties en opiniestukken kom je te weten hoe de wereld van sociaal ondernemerschap zich voortbeweegt en wat de actuele ontwikkelingen zijn in de transitie naar de betekenis economie.
Buy Social XL
De gemeente Rotterdam, gemeente Utrecht, gemeente Amsterdam en Buy Social organiseren het Online Buy Social XL Event, op 19 november, in het kader van de nationale campagne The Impact Days. Inkopen bij sociale ondernemingen door bedrijven, overheden en consumenten is een van de centrale thema's. Het online event start om 09:30 en duurt tot 11:30. Klik hier om je aan te melden.
The Impact Days Rotterdam
The Impact Days zijn drie dagen in het jaar waarin Nederland sociaal ondernemerschap ontdekt, viert en versnelt. Het doel is om plekken zichtbaar te maken waar gebouwd wordt aan een duurzame en eerlijke wereld. De campagne wordt centraal gedragen door het G3 stedennetwerk (Utrecht, Amsterdam en Rotterdam), maar ook andere gemeenten doen op lokaal niveau mee aan de campagne. Voor Goed draagt de campagne uit voor Rotterdam.
Support your social local!
(Sociaal) ondernemers hebben enorm te lijden onder de huidige coronacrisis. In de horeca- en evenementen sector vallen de hardste klappen. En hoewel men met enorm creatieve oplossingen komt, staat het water aan de lippen. Daarom staan wij in dit artikel stil bij de dingen die jij kunt doen om deze ondernemers te helpen!
RIKX: impact maken in een nieuw jasje
Hoewel de intenties altijd goed zijn is het voor veel bedrijven in Rotterdam soms een uitdaging om voor 100% aan de SROI-verplichting te voldoen. Dit gaat voor die bedrijven vaak ten koste van de bedrijfsvoering en de potentiƫle impact die gemaakt kan worden. Daarom is gemeente Rotterdam in samenwerking met het Werkgeversservicepunt Rijnmond (WSPR) en Rebel Group een pilot gestart om bedrijven met een SROI-verplichting effectiever en gemakkelijker impact te kunnen laten maken. Dit kan met RIKX, wat staat voor Rotterdam Impact Keys.